1. mit: pisanje = tipkanje na tipkovnico
Ali bo nakup brezžične tipkovnice čudežno izboljšal proces pisanja vašega nadebudnega dijaka ali študenta? Nikakor ne. Predavatelj s področja IKT tehnologij v Bangkoku Brady Cline je v raziskavi, opravljeni med študenti, ki je trajala 18 mesecev, ugotovil, da se mladi virtualni tipkovnici privadijo precej hitreje kot njihovi starši – in da tovrstno zapisovanje ni nič manj učinkovito od uporabe tradicionalne tipkovnice. » Ta raziskava osvetljuje pomembno dejstvo – medtem ko so starejši dolga desetletja uporabljali tradicionalne tipkovnice, so se mladi povsem zlahka privadili virtualnim. Pisanja ne smemo enačiti s tipkanjem, ki je zgolj mehanski proces.«
2. mit: pišemo lahko le v Microsoft Wordu
Večina odraslih, ki pri delu uporabljajo računalnik, pisanje povezuje z uporabo programa Microsoft Word. Starše še vedno skrbi dejstvo, da uporaba Microsoftovih izdelkov na iPadu ni možna. Pogosto pa pozabljajo, da obstajajo tudi aplikacije, kot so Google Drive, ki omogoča skupno pisanje in popravljanje izdelkov, Audio Note (ki deluje na operacijskih sistemih Android in iOS) sinhronizira posnetke z zapisanim besedilom, Evernote pa omogoči, da lahko do pisane vsebine dostopate na katerikoli napravi. Starše skrbi, da bo Microsoft Word izginil iz šolskih učilnic. Vendar je njihova skrb, poudarjajo tehnološki strokovnjaki, povsem odveč: »Naj vas ne skrbi, da bi bili otroci zaradi tega prikrajšani na trgu dela. Otroci se morajo naučiti, KAKO uporabljati tehnologijo, ne pa programov, ki bodo čez deset let, ko bodo začeli delati, nedvomno drugačni ali drugi.« Eno od orodij, ki jih uporabljajo strokovnjaki, je tudi Educreations, ki je tehnično gledano program za predvajanje. Uporabljate ga lahko za risanje, pisanje, delanje zvočnih posnetkov in prikazovanje različnih posnetkov in filmčkov.
3. mit: naprava = proces
Ne glede na to, na kateri napravi morajo učenci določeno nalogo opraviti, bodo vsaj osnutek po vsej verjetnosti napravili na papirju. Ključen pri pisanju seminarskih nalog, referatov in vseh ostalih izdelkov pa bi moral biti proces izdelave, ne pa računalnik ali mobilna naparva, ki jo pri tem uporabljajo. Proces, kateremu naj bi učenci pri izdelavi izdelkov sledili, je takšen: Grafična organizacija Razpored vsebine Prvi osnutek Seznam za urejanje Sledi spremembam Preveri slovnico in pravopis Preveri vsak stavek posebej Preveri vsak odstavek Še enkrat preberi vsebino Dodaj nujne spremembe Oddaj Pri tem niti ni važno, v kateri fazi procesa boste vključili računalniško oziroma mobilno napravo; prav tako lahko preverjanje izdelka poteka s pomočjo branja, snemanja zapisov, fotografiranja izdelka ali katerokoli drugo metodo, ki je primerna glede na naravo naloge.
4. mit: pisanje = končni tekst
Kaj je tradicionalni produkt pisne naloge? Natisnjen ali v digitalni obliki shranjen izdelek. Mobilne naprave, denimo tablični računalniki, nam omogočajo hkraten dostop do kamer, mikrofonov in ustvarjanje multimedijskih posnetkov. Zato tudi proces pisanja ne sme biti omejen, kar zagotovo pomaga učencem, ki imajo drugače interese in želje. »S pomočjo tabličnih računalnikov z veseljem sodelujejo tudi učenci in dijaki, ki jim pisana beseda drugače ni preveč blizu,« meni Suzy Brooks. Namen pisanja je predsatvitev določene ideje, in s s odobnimi napravami so možnosti predstavitve praktično neomejene.
5. mit: pisanje = esejistika
Pisanje še zdaleč ni omejeno na pisanje esejev. Tablični računalniki nam nudijo veliko drugih možnosti, in poskusite učence kdaj navdušiti za katero od spodaj naštetih: Naj učenci sami izdelajo e-knjigo, v katero bodo vključili tekste, slike, avdio zapise, videoposnetke, ki bodo predstavljale njihovo mnenje ali idejo. Naj vzdržujejo spletni dnevnik o določeni temi, naj jo spremljajo in naj bodo sami odgovorni za vsebino, povezovanje z drugimi spletnimi stranmi, ki so njihovi viri informacij ter komentarje, ki jo na vsebino dobijo od drugih. Naj ustvarijo svojo digitalno revijo ali brošuro. Ta lahko prav tako kot elektronska knjiga vsebuje slikovno gradivo in različne večmedijske posnetke. Pisanje s pomočjo tabličnih računalnikov zagotovo je mogoče. Res je, da je v večini primerov bolj enostavno uporabiti tradicionalno tipkovnico, vsekakor pa mobilne naprave ponujajo preveč možnosti, da jih ne bi izkoristili.
Vir: edudemic.com