Tehnologija in majhni otroci

Deli s prijatelji:

Njihov neverjetni instinkt pri uporabi sega od mobilnikov do tabličnih računalnikov, od drobnih gumbov do kompliciranih igralnih konzol. Čeprav starši zagotovo uživajo v dragocenih minutah miru, se pri večini postavlja vprašanje, kako bo tehnologija vplivala na sposobnosti učenja in razvoj njihovih kognitivnih sposobnosti.

Nedavna raziskava Univerze v Wisconsinu je pokazala, da dvo in triletne otroke veliko bolj zanimajo ekrani, ki zahtevajo interakcijo v obliki dotikanja. Po besedah glavne raziskovalke, profesorice na oddelku za razvoj in družinske študije Heather Kirkorian, imajo ekrani na dotik velik izobraževalni potencial. Enako velja za razvoj besednega zaklada: »Otroci, ki so se učili s pomočjo ekrana na dotik, so snov osvojili hitreje, naredili so manj napak in hitreje napredovali. Venadr pa to ne pomeni, da jih lahko spremenimo v genije, le da bodo informacije hitreje prišle do njih.«

Tehnologija do odraslega obdobja vašega otroka ne bo izginila, temveč je bo čedalje več. Obstajajo vrtci in šole, ki pri učenju uporabljajo iPade, IKT znanja pa postajajo del kurikulov po vsem svetu. Vendar pa strokovnjaki menijo, da starši svojim otrokom ne postavljajo vedno le pozitivnih zgledov. Študija Stirlingove univerze za izobraževanje opozarja: «Odnos staršev do tehnologije bo v veliki meri vplival na to, kako bodo tehnologijo uporabljali otroci. Tehnologija ne vpliva na otrokove izkušnje, prej obratno: njihove želje, interesi in odnos družine je izoblikoval njihov odnos do tehnologije.« Avtorica študije Christine Stephen meni, da večina staršev ne razume nevarnosti, ki jih s seboj prinaša odvisnost in pasivnost, in znajo otrokom ne znajo postaviti razumne meje pri uporabi tehnologije.

V nasprotju z njo pa psiholog Aric Sigman opozarja, da otroci spremljajo več medijev kot kadarkoli doslej. Otroci, ki se rodijo danes, bodo tako do svojega sedmega leta pred različnimi ekrani preživeli kar celo leto svojega otroštva. Le 9 odstotkov otrok v Veliki Britaniji doma ali v šoli nima dostopa do računalnika. Jackie Marsh, profesorica na sheffieldski univerzi, poudarja, da mora biti opravljenih še veliko več raziskav: »Ugotoviti moramo, katere aplikacije in zakaj pomagajo otrokom pri učenju. V trenutni poplavi so zmedeni tudi učitelji. Zagotovo ni dovolj, da otroku v roke potisnete iPad in pričakujete, da se bo nečesa naučil.« Marsheva poudarja, da lahko primerna programska oprema pomaga tudi tistim z učnimi težavami, virtualno okolje pa lahko pomaga pri razvoju samozavesti, saj je otrok manj izpostavljen kot v učilnici. »Dve uri na dan, ki ju otrok preživi pred različnimi ekrani, sta maksimum za otroke do šestih let. Prav tako raziskave kažejo, da se otroci hitro naveličajo samo enega medija, in igranje igric ali aplikacije pogosto kombinirajo z igranjem s plišastimi in drugimi igračami ter tekanjem naokrog.«

Najbolj brani članki

Zakaj je TikTok tako zasvojljiv med mladimi?

TikTok je ena izmed najhitreje rastočih družbenih platform, ki je osvojila srca

Poceni rešitve za varovanje podatkov na poslovnih poteh

Razkrivamo bistvene nasvete za digitalno varnost na poti: od zavarovanja naprav do

Ne verjami vsega kar piše na spletu!

V dobi digitalnega informacijskega preobilja je spretnost razlikovanja med zanesljivimi in nepreverjenimi