[wpbread]

Nastavitve na telefonih za preprečevanje sledenja

Deli s prijatelji:

Zadnje čase so tehnološka podjetja pod udarom zaradi razkritja njihovega slabega varovanja osebnih podatkov. New York Times je objavil podrobno poročilo o aplikacijah, ki si zapomnijo uporabnikovo lokacijo. Nekatera podjetja, od katerih je najbolj znan Apple, so začela oglaševati izdelke in storitve, ki varujejo potrošnikovo zasebnost. Uporabnike pametnih telefonov nikoli nihče direktno ne vpraša, če se strinjajo z neprestanim sledenjem njihovi lokaciji. Ampak vsa mobilna podjetja, proizvajalci pametnih telefonov, razvijalci aplikacij in podjetja družbenih omrežji trdijo, da imajo uporabniško dovoljenje za takšen stalen nadzor. Osnovna težava pri tem je, da večina ljudi ne razume, kako tako sledenje v resnici deluje, tehnološka podjetja pa svojih strank o tem ne izobražujejo. Pravzaprav celo namerno zakrivajo pomembna dejstva in si na podlagi etično vprašljive ideje o informiranem soglasju zgradijo podatkovno ekonomijo, vredno več milijard dolarjev.

Kako smo potrošniki prisilijeni v privoljenje

Večina podjetij razkrije svojo prakso varstva podatkov v sporazumu o zasebnosti; večina programske opreme pa zahteva, da uporabnik pritisne gumb, s katerim sprejme pogoje uporabe, preden lahko začne uporabljati program. Ampak ljudje nimajo vedno svobodne izbire. Namesto tega jim podjetje da na izbiro le dve možnosti, “vzemi ali pusti” – v tem primeru lahko stranka uporablja storitev le, če se strinja.

Kdor res želi vedeti, kaj ti sporazumi vsebujejo, ugotovi, da so podrobnosti zakrite v dolgih pravnih dokumentih, ki jih nihče ne more prebrati, razen morda odvetnikov, ki so jih spisali. Pogosto se te sporazumi začnejo z splošno izjavo, kot je “vaša zasebnost nam je pomembna”, dejanski pogoji uporabe pa so čisto nasprotje tega. Lahko bi rekli, da lahko podjetja z osebnimi podatki delajo, kar želijo, dokler stranke o tem obvestijo, in to pravzaprav ni daleč od resnice.

Zakoni od podjetij ne zahtevajo zaščite uporabnikove zasebnosti, niti ne zahtevajo, da podjetja potrošnikom razložijo svoje prakse v jasnem in vsakdanjem jeziku, niti da jih na uporabniku prijazen način obvestijo o kakšnih novostih. Teoretično bi uporabniki lahko preprosto bojkotirali podjetja in našli podobne storitve pri podjetju z boljšo prakso varovanja podatkov, ampak v tehnološki industriji je moč konkurence omejena, zaradi “vzemi ali pusti” sporazumov, ki so v uporabi za vsa tehnološko napredna orodja.

Prodaja informacij tretjim osebam

Nekajkrat pa se je že zgodilo, da so velika podjetja, kot sta Apple in Google, prepustila ljudem nekaj nadzora nad zbiranjem njihovih podatkov. Pri operacijskih sistemih obeh podjetjih lahko uporabniki recimo ugasnejo lokacijske storitve, kot je GPS sledenje. Aplikacije posledično ne bi smele zbirati lokacijskih podatkov – ampak žal ni vedno tako. Poleg tega pa to ne prepreči prodaje osebnih podatkov tretjim osebam.

Tudi izdelovalci aplikacij uporabljajo taktiko “vzemi ali pusti”, da uporabniki ne bi ugasnili lokacijskih storitev. Primer je iOS sistem, kjer se uporabniki lahko odločijo, da posamezni aplikaciji dovolijo dostopati do lokacije “vedno”, “kadar je aplikacija v uporabi” ali “nikoli”. Ampak sprememba te nastavitve sproži sporočilo, ki poskuša uporabnika odvrniti od te odločitve: “Ste prepričani? Dostop do vaše lokacije potrebujemo za izboljšanje uporabniške izkušnje.” Uporabnikov pa še vedno nihče ne vpraša, če dovolijo, da se njihove podatke prodaja drugim podjetjem. Tudi če se ime uporabnika in njegove kontaktne informacije odstrani iz podatkov o lokaciji, lahko še tako skromna zgodovina lokacije razkrije domači naslov in najbolj obiskane kraje, kar pa lahko namigne na uporabnikovo identiteto, zdravstveno stanje in celo osebne odnose

Zakaj torej ljudje tega ne onemogočijo?

Spletne strani in aplikacije zavestno otežujejo zavrnitev agresivnega nadzora in zbiranja podatkov. Moč privzetih nastavitev je eden od dejavnikov, ki ga ne smemo ignorirati. Ko se podjetje odloči za neko privzeto nastavitev, kot so recimo vključene lokacijske storitve, je možnost, da bodo ljudje to spremenili, zelo majhna, še posebej, če se ne zavedajo, da imajo druge možnosti. Poleg tega pa se še manj ljudi odloči izključiti zbiranje podatkov o lokaciji, kadar jim to predstavlja večje nevšečnost, kot pri iOS in Android sistemih. Ljudje se ne zavedajo, da so podjetja ustvarila okolje, kjer so ves čas pod nadzorom, prav zaradi vseh teh “vzemi ali pusti” politik zasebnosti in privzetih nastavitev v nastavitvah zasebnosti. Večinoma se tudi ne zavedajo, da se informacije, ki lahko izdajo njihovo identiteto, prodajajo za še bolj tarčno oglaševanje. Podjetja pa lahko ob tem legalno, če že ne etično, trdijo, da so se vsi s tem strinjali.

Premagovanje privzetih nastavitev

Strokovnjaki za zasebnost vedo, da ljudje ne marajo takšnih praks in da bi večina od njih prenehala z uporabo teh storitev, če bi se zavedali resničnega obsega zbiranja podatkov. Če je cena za uporabo neplačniških storitev invazivni nadzor, bi mnogi raje za te storitve plačevali ali pa vsaj zahtevali strožje predpise o zbiranju podatkov. Tudi podjetja to vedo, prav zaradi tega pa za sodelovanje uporabljajo obliko prisile. Dokler ne obstajajo predpisi, ki zahtevajo vsaj izrecno soglasje uporabnika, morajo posamezniki znati zaščititi lastno zasebnost. Upoštevajte spodnje nasvete:

  • Prvi korak je, da se naučite, kako izključiti lokacijske storitve na svojem iPhonu ali Android telefonu.
  • Lokacijo prižgite samo, kadar uporabljate aplikacije, ki jo za delovanje res potrebujejo, npr. zemljevid in navigacija.
  • Izogibajte se aplikacijam, ki imajo dostop do veliko osebnih podatkov, ki jih imate na telefonu, kot npr. Facebook Mobile. Namesto tega uporabljajte brskalnik, ki omogoča zasebni način brskanja, kot je npr. Firefox.

Vir: http://theconversation.com/change-your-phone-settings-so-apple-google-cant-track-your-movements-109059

Najbolj brani članki

Poceni rešitve za varovanje podatkov na poslovnih poteh

Razkrivamo bistvene nasvete za digitalno varnost na poti: od zavarovanja naprav do

Ne verjami vsega kar piše na spletu!

V dobi digitalnega informacijskega preobilja je spretnost razlikovanja med zanesljivimi in nepreverjenimi

7 korakov v boju proti izsiljevalski programski opremi

Razkrivamo ključne strategije za obrambo pred izsiljevalsko programsko opremo, vključno z usposabljanjem

Izpopolnite svoje znanje!

Preberite še druge objave za več vpogleda.

5 mitov o pisanju s tabličnimi računalniki

5 mitov o pisanju s tabličnimi računalniki

Razbijamo pet mitov o pisanju in tehnologiji, od brezžičnih tipkovnic do tabličnih računalnikov. Odkrijte, kako tehnologija spreminja način, kako pišemo in izražamo ideje.

7 korakov v boju proti izsiljevalski programski opremi

7 korakov v boju proti izsiljevalski programski opremi

Razkrivamo ključne strategije za obrambo pred izsiljevalsko programsko opremo, vključno z usposabljanjem zaposlenih, rednim posodabljanjem, varnostnimi kopijami, segmentacijo omrežij in analizo tveganj.

Ali javno brezžično omrežje predstavlja nevarnost za uporabnike?

Ali javno brezžično omrežje predstavlja nevarnost za uporabnike?

Javna brezžična omrežja skrivajo tveganja, ki jih Wouter Slotboom nazorno demonstrira. Učimo se, kako zaščititi svoje osebne podatke pred hekerji.

Bi v šolah morali učiti o družbenih omrežjih?

Bi v šolah morali učiti o družbenih omrežjih?

Družbeni mediji so priljubljen način preživljanja prostega časa naših otrok; celo tako priljubljen, da se postavlja vprašanje, ali bi se o njih morali učiti tudi v šolah.

Družinska pravila uporabe spleta, ki bi jih res morali uveljaviti!

Družinska pravila uporabe spleta, ki bi jih res morali uveljaviti!

Medtem ko se starši spopadajo s tem, koliko časa, preživetega za zasloni novodobnih naprav, je za otroke preveč, raziskave podpirajo njihove skrbi: prevelika količina časa na spletu ima slab vpliv

Je TikTok varna aplikacija?

Je TikTok varna aplikacija?

TikTok je aplikacija, s katero uporabniki snemajo in objavljajo kratke, 15-sekundne videe. Na njih je največ petja, plesa, heca, neskončno načinov preganjanja mladostnega dolgčasa in kreativnost, ki se največkrat rodi

Kaj delajo ptički in čebelice na internetu?

Kaj delajo ptički in čebelice na internetu?

Raziskujemo ključne strategije za vodenje neprijetnih, a vitalnih pogovorov med starši in otroki o varnosti na spletu, vključno s temami, kot sta seksting in spletna pornografija. Naučite se, kako učinkovito

Kaj morajo otroci zares vedeti o digitalnem državljanstvu!

Kaj morajo otroci zares vedeti o digitalnem državljanstvu!

Ideje za starše in učitelje, kako otrokom pomagati pridobiti potrebno znanje za odgovorno uporabo spleta. V učilnici uporabljamo dva temeljna pristopa k pridobivanju znanja o digitalni tehnologiji:proaktivno učenje in izkustveno

Kaj naj bi starši vedeli o Instagramu

Kaj naj bi starši vedeli o Instagramu

Raziskujte esencialne nasvete za varnost otrok na Instagramu, vključno z nadzorom zasebnosti in spodbujanjem odgovorne uporabe. Idealno za starše, ki želijo zagotoviti varno spletno okolje za svoje otroke.

Kako lahko svoj Gmail račun trajno izbrišemo?

Kako lahko svoj Gmail račun trajno izbrišemo?

Ste začeli uporabljati drugega ponudnika za e-pošto? Ali preprosto ne želite več uporabljati Gmail-a? Tukaj boste izvedeli, kako lahko zaprete svoj Gmail račun in iz njega enkrat za vselej izbrišete